This is the part of me....

Welcome to my blog.... This is where I share to you of what I think, what I feel, what I dream and what I want you to know about me....

Sunday 5 August 2012

Dia permata hati...

adik saya yang lelaki tu manja, kuat makan, chubby.. paling sayang dia... sejujurnya, kalau ada budak-budak perempuan datang kat saya, saya jarang layan.. kalau budak-budak  lelaki approach, cubit pipi! saya memang suka budak lelaki berbanding budak perempuan... bila ada adik lelaki, saya memang syukur. kalau dia sakit dia mengadu kat saya, kalau parents marah dia, dia lari kat saya. kalau makan tu, selalu share-share ngan dia.


bila dia hantar saya balik kolej, dia mesti nak ikut. tak kesah la hantar saya balik, ambil saya balik rumah, jalan-jalan.. dia tak boleh jauh dari saya...  kalau saya tak ada depan mata dia, mesti dia cari.... dia panggil nama saya... saya tak nak jawab, biar dia cari... duduk pun tak nak jauh... saya syukur la dapat adik macam tu... nakal dia tak nakal macam budak lain... kadang-kadang rasa sayang kita kat someone, boleh buat kita tak kesah dia ni macam mana. selalu gak kena tegur ngan parents, jangan manjakan adik... tapi perkara tu orang nampak je saya manjakan dia, padahal kami just share semua benda... kiranya, agak rapat la... bukan manjakan.... saya layan adik saya tu baik, sebab dia seorang je adik lelaki saya, saya pun tahu dia sayang saya...


 kalau dah sayang sayanglah kan... bila jauh dari dia, hati ni memang rasa kosong, tak ada orang dengan bergurau... sedih gak kalau tinggal jauh-jauh dengan dia... sekarang umur dah 10, macam budak-budak je dia depan saya... budak-budak memang nak perhatian.. boring juga la kalau dia tak ada.. kalau buat kerja rumah, saya yang selalu ajar dia.... kadang-kadang tu dia cari saya tanya jawapan... saya ni malas nak ajar, bagi je jawapan.... kadang-kadang, kalau rajin saya ajar la.. bukan apa, takut ajar ajran sesat pula.. kan konsep pendidikan dah tukar... nanti saya ajar lain, tak sama dengan apa cikgu dia ajar....


apa-apa pun, saya hanya mampu mendoakan yang terbaik untuk dia.. semoga dia menjadi insan yang berguna suatu masa nanti... apa-apa benda dia ada, dia tak lokek nak kongsi dengan saya... dulu masa saya masih di SMSK, dia simpan syiling banyak-banyak, kemudian bagi saya.... "kak, rajin-rajin la telefon"....
terharu ada adik macam tu..


dia lah terbaik..... ^^

No comments:

Post a Comment